Fondo & Aerohive: Een samenwerking gericht op de toekomst

‘Fondo is actief bezig meer kennis te vergaren op het gebied van mobility en connectivity. Dat  is de toekomst en zij lopen in de kopgroep mee.’

Roy verboeket

Roy Verboeket, lead sales engineer Noord-Europa bij Aerohive

‘Aerohive biedt innovatieve wifi oplossingen en daarnaast leveren wij switches welke beheerd worden door een cloudmanagement systeem. De kracht van het systeem is dat we dit zowel in de public cloud als in een private cloud model kunnen leveren. Bij Aerohive werken we met een distributiemodel: onze distributie tak levert niet alleen producten, maar ook kennis en kunde aan onze VAR`s ( Value Added Resellers). Fondo is daar één van. Met onze oplossingen bedienen zij hun eigen klanten. Om een voorbeeld te geven: wij bieden oplossingen welke heel goed bruikbaar zijn voor de zorg. Fondo kan deze oplossingen inzetten bij ziekenhuizen waarvan patiënten en artsen kunnen profiteren. Dat is dus een proces van Aerohive-distributeur-VAR-eindgebruiker.’

‘Mijn taak is vooral pre-sales support en de adviseur zijn naar zowel Fondo als de eindklant. Dat betekent dat onze mensen partijen als Fondo voeden met de juiste informatie over onze oplossingen. En dat gaat om hele complexe, technische materie. Dat moet ook wel, want Fondo bedient organisaties met grote complexe infrastructuren en duizenden werkplekken.’ Aan de andere kant is het belangrijk dat deze complexe technische informatie in begrijpelijke taal bij de eindklant terecht komt zodat het niet onnodig moeilijk wordt gemaakt voor de eindklant om keuzes te maken.’

‘Al onze partners regelen eigenlijk alles zelf en hebben feet on the street. Omdat wij ons focussen op onze partners, blijven wij op de hoogte van het werkveld en de behoeftes die daar liggen. Zo’n 5 jaar geleden had de gemiddelde IT-reseller een eigen specialisatie: netwerken, wifi, telefonie, servers en infrastructuren. Vandaag de dag wordt er veel meer verwacht: er moeten bruggen worden geslagen tussen bijvoorbeeld de IT-afdeling  en de marketing afdeling van een retailer.  Fondo gaat daar enorm in mee. Wifi is van oorsprong een technisch product maar wordt vandaag de dag door meerdere disciplines bij een eindklant gebruikt.’

Mobility & connectivity

‘Fondo heeft nu de focus gelegd op de combinatie Airwatch, Lookout en Aerohive waardoor ze de klanten een veilige, schaalbare en makkelijk te beheren “mobility omgeving” kunnen bieden. De Mobility explosie zorgt ervoor dat het naast uitdagingen ook kansen biedt. Waar een aantal jaren geleden Wifi er enkel was voor Laptops en gast gebruik vragen klanten vandaag de dag om “slimme gebouwen en  slimme toepassingen”. Denk hierbij aan Airco en verlichtingssystemen welke ontsloten worden op het netwerk. Is er niemand aanwezig op een bepaalde verdieping dan zou dat bepaald kunnen worden door gebruik te maken van het Wifi netwerk en dan zou je de verwarming en de verlichting kunnen uitschakelen wat weer een kostenbesparing tot gevolg kan hebben. Maar ook toepassingen die we in de zorg zien waar patienten gevolgd kunnen worden of hartbewakings monitoren welke via Wifi hun informatie doorgeven aan het verzorgend personeel.  Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos en het eind is nog niet in zicht.’

‘Fondo is actief bezig meer kennis te vergaren op het gebied van mobility en connectivity. De combinatie van Fondo-partners Airwatch, Lookout en Aerohive sluit hier goed bij aan. Aerohive is een connectiemedium, Airwatch is een deployment- en beheermedium en Lookout zorgt voor de extra beveiliging van mobiele apparaten. Die samenwerking is goud waard en daar plukken onze opdrachtgevers de vruchten van.’

Aerohive Networks
aerohive networks

Transparantie, eerlijkheid en communicatie

‘Fondo is een prettig bedrijf om mee te werken. Ze erkennen wanneer ze kennis missen. Wanneer dat nodig is kloppen ze bij ons aan. Ik waardeer dat. Zo werken wij hier zelf ook. Het is belangrijk om de juiste partners om je heen te verzamelen, die je begrijpen en dezelfde visie hebben. Een ander belangrijk kenmerk vind ik put your money where your mouth is: Geen woorden maar daden! Wat je zegt moet je ook doen. Zo werken wij bij Aerohive en zo werkt Fondo ook. Als je iets belooft, moet je dat ook nakomen. En als je iets niet weet, zeg je dat gewoon en ga je er achteraan. Transparantie, eerlijkheid en communicatie. Daar staan wij bij Aerohive voor en de filosofie van Fondo sluit hier naadloos op aan. Ik zie een leerzame, uitdagende en hopelijk heel succesvolle samenwerking tegemoet!’

Meer informatie over Aerohive? Neem gerust contact met ons op!