
Marcel Cotteleer
Accountmanager
De 6 meest gestelde vragen over de upgrade van het VMware Horizon-abonnement
Vanaf 6 mei 2021 verstrekt VMware niet langer nieuwe Perpetual Horizon-licenties. Samen met u zetten we de stap naar het vernieuwde Horizon-abonnement, waardoor u profiteert van onze nieuwste cloud-native technologieën. Wat dat precies voor u betekent? Dat ontdekt u in deze blog, waarin we antwoord geven op de 6 meest gestelde vragen over de upgrade naar het Horizon-abonnement.
1. Waarom worden er geen nieuwe Perpetual Horizon-licenties meer verstrekt?
VMware wil dat gebruikers altijd toegang hebben tot de nieuwste en beste technologieën. Dankzij cloud-native services (o.a. desktop- en app-beheerservices) verlagen de operationele kosten van uw Horizon omgeving en wordt het beheer van uw on-premises omgeving een stuk eenvoudiger. En u kunt uw on-premises omgeving snel transformeren, zonder herimplementatie!
2. Hoe schakel ik eenvoudig over naar een Horizon-abonnement?
Het Horizon Subscription Upgrade Program (HSUP) is een programma waarmee u van een Perpetual licentie naar een Horizon-abonnement kunt overschakelen. U heeft de keuze uit het SUP (SaaS Upgrade Program) of TUP (Term Upgrade Program) om eenvoudig én tegen een voordelige prijs over te schakelen.
3. Wat is het verschil tussen een Perpetual licentie, Term en SaaS?
Term en SaaS zijn beiden abonnementen. Dat betekent dat u maandelijks, jaarlijks of prepaid een bepaald bedrag betaalt om te kunnen profiteren van VMware Horizon. Met een Horizon SaaS-abonnement heeft u tal van verschillende cloud opties. Een Horizon Term-abonnement heeft, behalve de betalingswijze, weinig verschillen met een Perpetual Horizon-licentie. Als u een Term-abonnement aangaat, heeft u dus geen connectie met de cloud nodig.
4. Wat is de meerwaarde van de cloud?
Organisaties kiezen er vaak voor om on-premises te blijven om kosten te besparen. De overstap naar een SaaS Horizon-abonnement hoeft niet per se te betekenen dat u uw desktops naar de cloud moet migreren; u kunt nog steeds gebruikmaken van uw on-premises infrastructuur en daar uw virtuele desktops implementeren. Dit terwijl u wél profiteert van alle mogelijkheden die bij een SaaS Horizon-abonnement horen:
- Krijg toegang tot allerlei opties voor cloudbeheer zoals image management, application management en monitoring.
- Wees volledig cloud-ready en houd uw desktops on-premises. U kiest zelf of én wanneer u de public cloud gebruikt voor VDI en apps.
5. Kan ik mijn Perpetual licentie nog verlengen?
Ja, deze kan u vernieuwen tot 6 mei 2021. Enkel licenties met een looptijd van drie jaar worden nog aangeboden. Tot en met 11 augustus 2025 kunt u uw Perpetual licentie benutten.
6. Bestaat de kans op downtime bij de overstap naar een Horizon-abonnement?
Met een bestaande on-premises implementatie kunt u probleemloos en snel overschakelen naar een Horizon-abonnement, zonder iets te hoeven de-installeren of opnieuw te installeren. Maak hiervoor eenvoudig gebruik van de Horizon Cloud Connector om toegang te krijgen tot het Horizon Control Plane voor licentiebeheer en andere clouddiensten.
Heeft u nog andere vragen over de overstap naar een Horizon-abonnement? Onze accountmanagers nemen contact met u op als klant bent bij ons. Bent u geen klant? Neem dan contact op met onze experts, via telefoonnummer 088 12 63 500 of mail naar [email protected]
Zij helpen u graag verder.