De virtuele conferentie Oktane20
Okta, specialist in virtuele identiteit, houdt jaarlijks een groot evenement. Dat zou dit jaar plaatsvinden in het Okta-hoofdkantoor in San Francisco. De coronacrisis gooide roet in het eten. Maar Okta schakelde snel en maakte van Oktane 20 een Virtual Identity Conference. Een aantal collega’s van Fondo waren daar virtueel bij aanwezig, waaronder Mathijs de Ruiter. Hij vat de hoogtepunten samen.
Ik was blij verrast over de manier waarop dit virtuele evenement was geregeld. Dezelfde content was beschikbaar, maar dan gewoon vanuit huis. Er waren zeer goede sprekers bij, waaronder de CEO van Okta (Todd McKinnon) en de COO van VMware (Sanjay Poonen).
Verder waren de meest interessante klantcases online te bekijken. Bijvoorbeeld van Amerikaanse klanten als Discovery Inc en Hewlett Packard. Maar ook een bedrijf als PriceWaterHouseCoopers (PwC) vertelde over hun ervaringen met Okta en hun cloud-strategie. Op de website van Okta zijn nog enkele Customer Succes Stories terug te vinden: https://www.okta.com/customers/
Oktane20 was uiteraard ook een gelegenheid voor Okta om nieuwe productaankondigingen te doen. Ik heb de drie belangrijkste eruit gepikt en bespreek die hieronder.
Lifecycle Management Workflows
Okta Lifecycle Management Workflows is gericht op provisioning binnen identity management. Het draait hierbij om het geautomatiseerd aanmaken van gebruikers of groepen binnen aanliggende softwaresystemen, bijvoorbeeld HR-software als Workday of Office 365. Okta Lifecycle Management Workflows voor Workforce Identity gebruikt hiervoor een unieke no-code functie.
Het proces van provisioning verschilt eigenlijk altijd wel per organisatie. Het gaat dan om specifieke acties die handmatig moeten worden gedaan nadat de gebruiker is aangemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het toekennen aan bepaalde (licentie)groepen, het versturen van een welkomstmail, het toevoegen aan kanalen van bijvoorbeeld Slack of Teams en documenten die nog moeten worden gedeeld, enzovoorts.
Door hier Workflows voor te gebruiken kunnen al deze acties worden geautomatiseerd. Niet alleen wordt de gebruiker aangemaakt in alle softwaresystemen, maar ook volgt de welkomstmail, koppeling aan de juiste Office 365-groepen en zit de gebruiker direct in de juiste chat-groepen.
Workflows is direct beschikbaar als onderdeel van Okta’s aanbod voor Advanced Lifecycle Management. Het biedt IT-teams een duidelijke gebruikersinterface om zonder code geautomatiseerde bedrijfsprocessen te creëren.
Wilt u kijken wat Workflows voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op.