Nieuwe technieken voor de oudste behoefte
Martin Brinkhoff, contract- en servicemanager bij Vitens
‘Mijn naam is Martin Brinkhoff en als contract- en servicemanager bij Vitens verantwoordelijk voor een deel van onze ICT-contracten. Vitens is het grootste waterbedrijf van Nederland. We pompen het water op, leveren dat aan 5,6 miljoen klanten en factureren het verbruik. We achten onszelf maatschappelijk verantwoordelijk op het gebied van milieu, duurzaamheid en prijzen.’
‘Ik ben al langere tijd werkzaam bij Vitens, maar bekleed deze positie nu zo’n vijf jaar. Daarvoor bestond de functie nog niet. Samen met twee collega’s beoordelen we alle contracten op prijs/kwaliteit verhouding en maken, waar nodig, nieuwe afspraken. Dat gaat om grote contracten zoals licenties met Microsoft. Wij weten precies wat er aan de ‘business kant’ speelt en vertalen dat in een concrete behoefte vanuit Vitens. Vervolgens denken we na over hoe we dat het best in een contract kunnen vangen. Ook consumenten profiteren direct van deze ontwikkeling. Dat is het gevolg van beter toezicht op de contracten. Door scherp te zijn, hebben we een hoop kunnen besparen.’ Vanwege deze besparingen kunnen we gelijk blijven in prijs zoals de laatste 4 à 5 jaar of zelfs dalen in prijs.