Blog Stephan

Stephan Nijhuis

Business Mobility Consultant

De medewerker centraal 

VCI Workspace ONE in Tunesië

Tunesië is een land van geschiedenis, cultuur, geweldig weer en zeer vriendelijke mensen. Precies zo heb ik dit land leren kennen tijdens mijn verblijf aldaar. Doel van de reis: een Workspace ONE Course geven aan 16 studenten. Laat me je vertellen waarom dit een van mijn beste ervaringen tot nu toe was.

Op 26 januari begon mijn reis naar Tunesië. Ik vloog van Amsterdam naar Rome en vervolgens door naar Tunis. Toen ik aankwam op het vliegveld in Tunis werd ik verwelkomd door een chauffeur, die me naar het hotel bracht. Dat hotel was luxueus en voldeed aan al mijn potentiële behoeften.

Op maandag de 27e begon de eerste dag van de training. Ik ontmoette al mijn studenten, een paar mensen van VMware en de marketingmanager van de organisatie waar ik training gaf. Heel vriendelijke mensen en erg enthousiast om meer te leren over het VMware Workspace ONE-product.


De les van deze week bestond uit de volgende trainingen:

  • Integrating the Digital Workspace

De integratie van de Identity Manager (Workspace ONE Access) om de Digital Workspace Experience te bieden.

  • UEM Trouble Shooting

Best Practices met betrekking tot het oplossen van problemen met UEM en de componenten. Dit onderdeel draaide ook om het opdoen van praktische ervaring met het lezen van logfiles, etc.

  • Workspace ONE Design

Een cursus op hoog niveau, om specifieke netwerkarchitectuur te ontwerpen al naar gelang de behoefte van de klant.

De trainingen bestonden deels uit theorie en deels uit hands-on ervaring in de labs. Dit laatste gebeurt meestal via een gids. Cursisten moet die volgen om de omgeving te configureren, te reviewen en te kunnen troubleshooten. Op die manier kunnen ze praktische ervaring opdoen binnen de consoles en de productiviteitsintegraties.

Na het eerste dagdeel was het tijd voor onze lunch. Niemand had mij vooraf verteld dat het Tunesische eten ongelooflijk goed en overvloedig is. Het was een 3-gangenlunch. Wel wat anders dan een Nederlands broodje met pindakaas of hagelslag.

Na de pauze gingen we naar buiten en genoten we nog even van de zon en het 360-gradenuitzicht over de stad en de oceaan.

Na de vijfde en laatste dag van de training hebben de studenten mij gefeliciteerd met een goed uitgevoerde klus. Ze hebben me diverse cadeaus gegeven, variërend van chocolade tot lokale souvenirs. Het was een geweldige groep; ik voelde me echt welkom!

De mensen in mijn groep waren zo vriendelijk en hadden altijd wel iets interessants te vertellen over Tunesië. Ze wilden er echt voor zorgen dat ik de lokale hotspots en unieke plaatsen om te bezoeken leerde kennen.

De temperatuur was elke dag boven de 20 graden. De sfeer, de mensen en de zon gaven me bijna het gevoel dat ik een vakantie had. De studenten waren erg vriendelijk en wilden me graag de Tunesische cultuur laten ontdekken, wat erg interessant was. Tunesië heeft op mij z’n stempel gedrukt. Ik ga zeker nog eens terug. Tot snel!

Cookies op Fondo
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeur
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statische
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Verander opties