'We kunnen nu gewoon veel meer'
CCV, expert in betaaloplossingen, werkt voor haar kantoorautomatisering en mobile device management sinds enige tijd samen met Fondo. “Dat heeft enorm goed uitgepakt”, vindt Jaap Brink, Manager IT Operations. “Met dezelfde middelen kunnen we nu veel meer.”
Wie wel eens naar afschrijvingen op z’n bankoverzicht kijkt, komt de afkorting vaak tegen: CCV. De letters herleiden naar Computercentrum C. van de Velden, een oude naam van het bedrijf dat Cor van de Velden in 1958 begon als accountskantoor. Een kwart eeuw later volgde de specialisatie naar de ontwikkeling van software voor pinautomaten.
Anno 2020 is CCV marktleider in elektronische en online betaaloplossingen. De meeste pinbetalingen in Nederland verlopen via CCV. Het Arnhemse familiebedrijf is actief in 19 Europese landen. In ons land maken 137.000 kleine en middelgrote bedrijven gebruik van de betaaldiensten van CCV.
Van Airwatch naar Workspace ONE
Voor haar kantoorautomatisering doet CCV een beroep op Fondo. “Wij beschikten al langer over Airwatch, aanvankelijk ondersteund door een andere partij”, vertelt IT-manager Jaap Brink. “Maar de uitrol en het beheer ervan verliep niet goed. Via-via kwamen we met Fondo in contact. Resultaat was een volledige herinstallatie.”
Fondo heeft de implementatie daarvan uitgevoerd. Airwatch is vervangen door Workspace ONE, inclusief encryptie op vrijwel alle werkplekken. In en rond Arnhem heeft CCV vier kantoorlocaties. “Onze mensen werken in een Citrix-omgeving, die goed beveiligd moet zijn. Betrouwbaarheid is de basis van onze dienstverlening. Fondo heeft ons op de vele mogelijkheden van Workspace ONE gewezen, inclusief lokale encryptie.”
CCV voert het beheer zelf uit. “Op basis van een supportcontract kunnen we altijd terugvallen op Fondo.”
Field engineers
Fondo staat CCV bovendien bij in het mobile device management. CCV-medewerkers kunnen met hun smartphones en tablets bijvoorbeeld e-mailen en bestanden delen (via Content Locker). Brink: “Wij beveiligen, configureren en beheren de toestellen centraal. In de toekomst willen we apps kunnen pushen en tools als Teams, OneDrive en SharePoint mogelijk maken.”
Van de inmiddels meer dan 1.200 medewerkers van CCV werken er in ons land 35 als ‘field engineer’ in de buitendienst. Zij installeren, repareren en vervangen pinapparaten, kassasystemen en andere betaaloplossingen op locatie bij klanten. Die variëren van de groenteboer op de markt tot grote retail- en fastfoodketens. Maar ook in laadpunten voor OV-chipkaarten en kaartjesautomaten van NS zitten CCV-toepassingen. De buitendienstmedewerkers van CCV maken voor hun werkzaamheden gebruik van tablets. Die worden op afstand geïnstalleerd, geüpdatet, beveiligd en beheerd.
Een goede klik
“Fondo kijkt verder dan een smartphone of Workspace ONE”, zegt Jaap Brink samenvattend. “Wij kunnen nu veel meer doen met de middelen die we tot onze beschikking hebben.”
Hij prijst vooral het kennisniveau van de Fondo-specialisten. “Maar ook de snelheid van werken en flexibiliteit ervaren wij als erg goed. We hebben gewoon een goede klik met de specialisten van Fondo. Dat maakt het samenwerken nog prettiger.”