Fondo
Zoeken Contact

Troubleshooting met
Workspace One Assist

Workspace ONE Assist is een extra af te nemen onderdeel van Workspace ONE UEM. De optie, voorheen ‘Advanced Remote Management’ genoemd, is volledig geïntegreerd in Workspace ONE.

Het maakt het op afstand zien en bedienen van apparaten mogelijk. Realtime assisteren bij problemen op een apparaat is hierdoor een stuk duidelijker, eenvoudiger en sneller. Dat is vaak sneller en goedkoper dan enkel telefonisch contact of onsite support.

Deze platformen worden ondersteund door Workspace ONE Assist. De functionaliteiten per platform zijn te zien in deze video's:

Hoe werkt Workspace ONE Assist voor de UEM-beheerder?

Het proces om op afstand hulp te bieden is binnen Workspace ONE heel simpel:

  1. De Administrator zoekt het desbetreffende apparaat op in de UEM-console en klikt vervolgens op Remote Assist.
  2. Vervolgens maakt u een keuze voor Share Screen, Manage Files of Command Line (bij iOS enkel Remote View)
  3. De sessie wordt opgebouwd en het scherm, de file manager of de commandline van het apparaat wordt zichtbaar, nadat de gebruiker de sessie heeft goedgekeurd.

En hoe zit het met de (privacy van de) gebruiker?

Er zijn 2 configuraties mogelijk voor het verbinden met apparaten: Attended Mode en Unattended Mode.

Attended Mode
In deze modus wordt de gebruiker gevraagd om toestemming te geven tot het scherm/apparaat waar persoonlijke gegevens op (kunnen) staan; dit vanwege privacy of legal verplichtingen.

  • De Attended Mode is beschikbaar op Android, iOS, macOS en Windows 10.
  • Bij een sessie naar een Windows 10 BYOD apparaat zal standaard Attended Mode worden gebruikt.
  • Android BYOD en Windows 10 welke niet verbonden zijn met Active Directory ondersteunen enkel deze Attended Mode.

Unattended Mode
Deze mode is bedoeld voor apparaten waar geen persoonlijke data op staan, bijvoorbeeld een KIOSK device of shared device welke buiten gebruik in de oplader staat. Als het inschrijfttype 'persoonlijk' is zal deze modus niet beschikbaar zijn. Er wordt bij de Unattended Mode geen toestemming gevraagd voorafgaand aan de sessie en er wordt ook geen melding gegeven tijdens de sessie.

  • Unattended Mode is beschikbaar voor Android en Windows 10.
  • Unattended Mode is niet beschikbaar voor macOS.
  • Op Samsung KNOX apparaten moet de eerste keer altijd een (Knox) melding geaccepteerd worden, zelfs in Unattended mode.

SaaS en on-premises
Workspace ONE Assist kan na aanschaf direct worden gebruikt in een SaaS-omgeving. Voor organisaties met on-premises systemen dient eerst een Windows Assist-server en database-(server) te worden geconfigureerd.

Meer informatie over het product, gedetailleerde vereisten en mogelijkheden per platform op de Workspace ONE Assist vind je op deze productpagina. Of neem contact met mij op via [email protected]