Otto van den Brandt




‘Ik zit al vanaf 1992 in de IT. Daar heb ik verschillende interne it-functies bekleed bij software-ontwikkelingsbedrijven. Ik wilde graag doorgroeien en op verschillende plekken werkzaam zijn. Dan kom je al vrij snel uit bij een bedrijf dat  projectmatig werkt. Daar was ik een beetje huiverig over. Dat staat vaak bekend als “uurtje factuurtje”. Fondo is daar anders in. Het is niet zomaar een bedrijf dat mensen levert en uren gaat maken. Er wordt naar de inhoud van de mensen gekeken, zodat iedereen werk krijgt dat bij hem past. Dat sprak mij enorm aan. Ik werk er nu al een paar jaar met veel plezier en hoop dat er nog vele jaren zullen komen!’

‘Op dit moment zit ik bij Truston. Hier heb ik een compleet overzicht van de IT-organisatie gemaakt. Dat begon bij Windows-beheer, maar op een gegeven moment ben ik als een helikopter boven de organisatie gaan zweven. Zo kon ik bepaalde knelpunten en verbeterpunten signaleren en de juiste systemen aan elkaar koppelen om op de meest optimale manier de juiste personen met elkaar te laten schakelen. Dat is mijn kracht.’

Een achterban met een sociaal leven

Qua persoonlijkheid zijn wij als Fondo-medewerkers allemaal uniek, maar we hebben twee dingen gemeenschappelijk: we zijn technisch vaardig en hebben een zeer actief sociaal leven. Iedereen heeft hobby’s en interesses die buiten de IT liggen.

Fondo weet sterk te zijn in de markt door een achterban te creëren. We hebben bijeenkomsten waar collega’s hun kennis delen. Het leuke is dat je de expertise van anderen leert kennen. Fondo levert zeer gespecialiseerde mensen, die allemaal een flinke bagage aan kennis hebben. Het feit dat ze op eigen initiatief hun kennis delen is uniek. Als ik ergens kom en iets me niet helemaal duidelijk is, kan ik altijd bij mijn collega’s terecht. Daarnaast hebben we iedere twee maanden een borrel en diner en is er ook een jaarlijks bedrijfsuitje. Zo leer je je collega’s persoonlijk kennen.

Otto Van Den Brandt 2

‘Bij Fondo werken mensen die op zoek zijn naar uitdagingen. Waar geen probleem te groot voor is en die zich vast kunnen bijten in de materie. Op het moment dat een klant een vraagstuk heeft, kun je daar gerust iemand van Fondo op zetten, want dan komt het wel goed.’



Een greep uit mijn collega's